Excellence | In Hem en door Hem

Hoewel we nog steeds diensten verlenen voor kerken en gemeenten wordt deze website wordt niet meer geactualiseerd. Voor informatie ga naar Excellence Opleiding en Excellence Coaching.

Tijdelijk externe ondersteuning of advisering

Excellence Kerken heeft een breed netwerk van geestelijk werkers die ingezet kunnen worden ten behoeve van tijdelijke ondersteuning of korte projecten. In de volgende omstandigheden kan deze ondersteuning van grote waarde zijn:

• De gemeente is tijdelijk vacant, maar het heeft wel de intentie om zich verder te ontwikkelen en te groeien.
  • Een gemeente is op zoek naar een predikant of kerkelijk werker, maar wil ook rustig de tijd nemen om een profiel te ontwikkelen en een aantal zaken voor te breiden, voordat de nieuwe persoon wordt aangetrokken.
  • Een voorganger wordt langdurig ziek of is op non-actief gesteld en steeds meer zaken, die moeilijk door anderen kunnen worden overgenomen, blijven liggen.
  • Er is reeds een voorganger in dienst van de gemeente, maar de stap naar structureel een tweede voorganger is net te groot. Er is een tijdelijke overbrugging nodig.
  • Er kan een ineens een situatie ontstaan, een storm, waarin een oudsten- of kerkenraad tot het besef komt dat het goed kan zijn om een onafhankelijke consultant als adviseur of interim aan te trekken.

Vereisten voor een consultant

Als consultant is het belangrijk om zaken snel te kunnen overzien en doorzien. Daarvoor is kennis en ervaring een vereiste. Maar er zijn ook andere kenmerken die van belang zijn voor een consultant of interim voorganger: samenwerking, flexibiliteit, leiderschap, een goede balans tussen korte- en lange termijn belangen, vertrouwen kunnen wekken, enz.

Meer informatie of oriënterend gesprek

Voor meer informatie of voor het aanvragen van een oriënterend gesprek kunt u telefonisch contact met ons opnemen of het contactformulier invullen.

Bezoekadres Noord-Nederland
Morra 2