Vriendschap en Geestelijke Groei in Kringen

Ons boek Het kloppend hart van de gemeente – over vriendschap en geestelijke groei, is uitgegroeid tot een klassieker voor iedereen die te maken heeft met kringenwerk in de gemeente. Het boek bespreekt geestelijke, beleidsmatige en organisatorische principes en staat vol met praktische handreikingen voor het bouwen aan een gemeente waarin vriendschap en geestelijke groei centraal staan.

Het kringboekje Verdieping geeft Groei bestaat uit korte en krachtige studies over geestelijke groei. De meditaties, gespreksvragen en gebeden reiken tot diep in het hart en moedigen aan om het Woord te overdenken en het praktisch relevant te maken voor het persoonlijk geestelijk leven.

De serie Dagboeken Geestelijke Groei bestaat uit vier delen en is gebaseerd op Johannes 15: 15b “Wie in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt u niets doen”. Het Dagboek helpt kringleden bij het (leren) lezen van de Bijbel. Je gaat zelf op zoek naar wat er in de Bijbel staat en luistert naar wat God tegen jou zegt over vrucht dragen in je eigen leven. De vragen die in dit dagboek worden gesteld, zijn bedoeld om de Bijbeltekst te verhelderen en erover na te denken. Deze serie blijkt vooral aan te slaan bij hen die al langere tijd met Christus leven. Behalve als boek is de serie ook verkrijgbaar als app.

Klik hier voor meer informatie over bovengenoemde publicaties

Training voor kringleiders

Naast de materialen verzorgt Excellence Kerken trainingen voor kringleiders. Hierin wordt o.a. geoefend met de kringleiders hoe deelnemers van een kring geestelijk te laten groeien. Klik hier voor meer informatie.